Alicja Salwach
Prezes Zarządu
Fizjoterapeuta, pedagog, oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog.
Od 2011 roku prowadzi terapię dzieci z opóźnieniem psychoruchowym, zaburzeniami napięcia mięśniowego, mózgowym porażeniem dziecięcym, dzieci z autyzmem oraz innymi zaburzeniami rozwoju.
Certyfikowany terapeuta SIAT (Terapia Integracji Sensorycznej wg Ayres). Od początku 2020 roku instruktor Integracji Sensorycznej wg Ayres.
Wykładowca na uczelniach wyższych. Prowadziła wykłady z zakresu terapii i diagnozy dzieci ze spektrum zaburzeń autyzmu, fizjoterapii w neurologii dziecięcej, rozwoju psychomotorycznego dziecka.
Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu terapii dzieci z deficytami funkcjonalnymi oraz całościowymi zaburzeniami rozwoju. Terapeuta NDT- Bobath i NDT-Bobath Baby.
Certyfikowany diagnosta spektrum zaburzeń autystycznych ADOS-2 oraz STAT.
Prowadzi działalność naukową oraz publikuje artykuły w dziedzinie fizjoterapii dziecięcej.
Dominika Szyja
Wiceprezes Zarządu
Ukończyła studia magisterskie na Śląskim Uniwersytecie Medycznym
w Katowicach na kierunku fizjoterapia. Ponadto nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz oligofrenopedagog. Certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej wg Ayres SIAT.
Swoją pracę zawodową wiąże z terapią dzieci ze schorzeniami ze spektrum autyzmu i zaburzeniami rozwojowymi. Prowadziła wykłady na uczelni wyższej z zakresu głównych założeń teorii integracji sensorycznej oraz podstaw diagnozy i terapii małego dziecka. Stale podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział w licznych kursach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach.
Katarzyna Ajnenekiel-Łoś
Sekretarz
Psycholog, neurologopeda, pedagog z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu terapii dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukończyła wiele kursów z zakresu terapii dzieci z różnymi dysfunkcjami. Certyfikowany terapeuta SIAT (Terapia Integracji Sensorycznej wg Ayres).
Agnieszka Bochenek
Skarbnik
Ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej, posiada tytuł technika fizjoterapii oraz uprawnienia oligofrenopedagoga. Pracuje w szkole specjalnej z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim i hospicjum domowym dla dzieci i dorosłych.
Ukończyła szkolenie z zakresu wykonywania EEG biofeedback oraz inne liczne kursy z zakresu terapii dzieci i młodzieży
Komisja rewizyjna
Barbara Wegehaupt
Przewodnicząca
Barbara Brzewska
Zastępca przewodniczącej
Tomasz Handy
sekretarz
Sąd koleżeński
Klaudia Piotrowska-Madej
Przewodnicząca
Dr Klaudia Piotrowska-Madej jestnauczycielem dyplomowanym, neurologopedą, oligofrenopedagogiem, pedagogiem przedszkolnym, terapeutą SI, terapeutą behawioralnym oraz terapeutą metody Warnke. Od 2007 roku jest zatrudniona w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 3 w Krakowie. Specjalizuje się w terapii logopedycznej dzieci i młodzieży z wadami wymowy oraz z niepełnosprawnością intelektualną. Chcąc sprostać zainteresowaniom współczesnych dzieci oraz młodzieży stosuje nowoczesne i zaawansowane technologie w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną. Dzieli się również swoją wiedzą i doświadczeniem prowadząc zajęcia ze studentami Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie oraz Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, a także prowadząc szkolenia dla nauczycieli.
Uczestniczy czynnie w ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych dotyczących problematyki ludzi z niepełnosprawnościami oraz z zakresu rozwijania mowy i komunikowania się wspomnianej grupy osób. Jest autorką lub współautorką publikacji związanych z terapią i edukacją dzieci oraz młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, szczególnie z zakresu rozwijania umiejętności porozumiewania się z otoczeniem oraz terapii ręki. Znaczącą wartość w dorobku naukowym stanowi książka „Smart Hand Model – diagnoza i terapia ręki u dziecka”. Uczestniczyła w różnorodnych szkoleniach, kursach i warsztatach podczas których zdobyła wiedzę i doświadczenie z zakresu metod pracy terapeutycznej z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Joanna Rau
Zastępca przewodniczącej
Olga Jarkiewicz
sekretarz
Członkowie honorowi

Kristiane Kull – Sadacharam
Była kierownik oddziału ergoterapii w Centrum Dziecka w Monachium;
Instruktorka IS-Ayres – dyplom,
Uniwersytet Południowej Kaliforni;
Klinika Ayres USA ;
prowadzenie seminariów towarzyszących w zawodzie SIAT®,
Kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
stycz. 1970 do czerw.1971 | Kurs Języka angielskiego Cambridge English Language Training w Londynie |
1971 do 1975 | Zawodowy Trening w Terapii Zajęciowej wMonachium, Niemcy. Kwalifikacja jako terapeuta w 1975. |
1975 do 1976 | Praca jako terapeuta Instytucie Psychiatrii Osób Dorosłych w Monachium |
1976 do 1978 | Zatrudniona jako terapeuta w Hospital for PhysicalMedicinewNeuperlach, Monachium. |
1978 do 1980 | Oddelegowana jako terapeuta przez DED – Deutsche Entwicklungsdienst (Niemiecką organizację) do pracy w Centrum dla niepełnosprawnych Dzieci w Kuala Lumpur, Malezja. |
Od 1980 | Szef Oddziału W Centrum Zdrowia Dziecka w Monachium, pierwszego na świecie społecznego centrum pediatrii założonego przez Prof. Dr. TheodorHellbrügge. |
1981 | Stworzenie: MunichFunctional Development Diagnosis (MFED) razem z Prof. Dr. TheodorHellbrüggei innymi. |
1982 | Wprowadzenie do metody FrostigPerception Training Method. |
1983 | Wytyczne Akademickie do Wprowadzenia MFED –dostosowanie poszczególnych części |
1983 do 1988 | Tworzenie oddziału Terapii Zajęciowej pod kierownictwem Prof. Dr. mult. TheodorHellbrügge–Przewodniczącego SocialPediatricsna Uniwersytecie Ludwiga Maximiliana w Monachium – LMU |
1987 | Nagrodzona stypendium przez Fundację Carl Duisbergna przeprowadzenie kursów podyplomowych Integracji Sensorycznej na Uniwersytecie w Południowej Kalifornii. |
Styczeń do lipiec 1988 | Trening praktyczny w Klinice Ayresw Torrance Kalifornia Los Angeles Ayres Clinic. Kontakt osobisty z Dr. Jean Ayresw czerwcu 1988. |
od 1988 | Kontynuacja pracy w Centrum Zdrowia Dziecka w Monachium jako kluczowy pracownik i pierwszy w Niemczech trener Terapii Integracji Sensorycznej. |
od 1990 | Prowadziła liczne seminaria zTerapii SI na terenie całych Niemiec. |
1991 | Utworzenie i zarejestrowanieGründungGesellschaftfürSensorische Integration Jean Ayres Deutschland und International e.V. (GSID) Trade Mark Regd. |
od 1993 | Włączenie Edukacji Integracji Sensorycznej |
od 1993 | Zgodnie z konstytucją GSID, rozpowszechnienie, rozprowadzanie i uaktualnianie najnowszych odkryć w dziedzinie neurofizjologii i neurobiologii. Komitetdoradczy i partnerzyakademiccy: Prof. Theodor Hellbrügge, Prof. Hubertus von Voss, Prof. Rainer Blank, Prof. Charlotte BrasicRoyeen. Organizacja i nadzorowanie Sympozjów z renomowanymi wykładowcami takimi jak: Georgia De Ganghi, Erna Blanche, Susanne SmithRoley, DianeParhamwe współpracy z LMU Monachium. Prowadzenie seminariów i wykładów w Monachium oraz innych centrach w Niemczech i Europie np.: Atenach, Włoszech, Portugalii, Chorwacji i Serbii. Regularne Seminaria w Centrum Zdrowia Dziecka w Monachium |
od 2001 | Rozmaite publikacje na tematy takie jak: terapia zajęciowa I Rehabilitacja, Praksja-dyspraksja oraz Terapia SI u dzieci autystycznych. |
2003 | Opracowanie Sensory-Integrativeprzy wsparciu finansowym Bavarian Ministry for Family, Women and Social Affairs z udziałem Prof. Dr. H. Voss, Prof. Dr.R. Blank. Prof. Dr. R. Werth. |