Warunki akredytacji

Warunki akredytacji – kurs SIAT

Do uzyskania akredytacji stowarzyszenia należy przesłać:

  • skrypt szkolenia,
  • program szkolenia,
  • zdjęcia sali szkoleniowej

Szkolenie powinno spełniać następujące warunki :

Multidyscyplinarny zespół w skład, którego wchodzą:

  • Instruktor Terapii Integracji Sensorycznej wg Ayres,
  • Lekarz Pediatra/Neonatolog lub Pediatra neurolog,
  • Logopeda/Neurologopeda,
  • Psycholog dziecięcy kliniczny.

Struktura kursu jest modułowa zakończona egzaminem praktycznym 
oraz teoretycznym. 

Szkolenie składa się z trzech modułów obejmujących zakres tematyki:

  • teoria Integracji Sensorycznej wg Ayres
  • diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego
  • terapia integracji Sensorycznej wg Ayres

Egzamin obejmuje ocenę pracy praktycznej uczestników kursy we własnej praktyce zawodowej.

Kurs powinien obejmować część teoretyczną:

  • Teoretyczne podstawy Terapii Integracji Sensorycznej wg Ayres zgodne 
  • Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – obraz kliniczny, klasy zaburzeń
  • Podstawy neurobiologiczne terapii SIAT
  • Podstawowe systemy nerwowe istotne dla procesów integracji sensorycznej,
  • Zaburzenia rozwojowe w tym spektrum zaburzeń autyzmu, mózgowe porażenie dziecięce, wcześniactwo i jego następstwa, dyspraksja,
  • zaburzenia samoregulacji u niemowląt
  • Rozwój psychomotoryczny dziecka,
  • Rozwój poznawczy 
  • Rozwój mowy i komunikacji
  • Rozwój sensoryczny dziecka, 4 stadia rozwoju wg Ayres
  • Spirala samoaktualizacji
  • Możliwości diagnostyczne w terapii SIAT, Baseline, Ayres registration 
  • Aktualne badania naukowe z obszaru teorii i terapii integracji sensorycznej

Część praktyczna:

  • praca z pacjentem w specjalnie przygotowanej sali do terapii Integracji Sensorycznej wg Ayres 
  • praktyczna część obserwacji i diagnozy klinicznej w tym Baseline, Ayres registration,
  • Praca z rodzicami, włączenie rodzica/opiekuna do terapii,
  • W trakcie terapii na sali jest obecnych min. dwoje dzieci, każde z dzieci ćwiczy indywidualnie z terapeutą. Obecność większej ilości dzieci w tym samym czasie na sali jest niezbędna do oceny umiejętności interakcji oraz rozwijania tej że umiejętności.