Warunki akredytacji – kurs SIAT
Akredytację Stowarzyszenia Integracji Sensorycznej wg Ayres
uzyskała firma:
Reha Plus Edukacja Aleksander Lizak
Ul. Tuchowska 6 B
30-618 Kraków
NIP: 6481994921
Do uzyskania akredytacji stowarzyszenia należy przesłać:
- skrypt szkolenia,
- program szkolenia,
- zdjęcia sali szkoleniowej
Szkolenie powinno spełniać następujące warunki :
Multidyscyplinarny zespół w skład, którego wchodzą:
- Instruktor Terapii Integracji Sensorycznej wg Ayres,
- Lekarz Pediatra/Neonatolog lub Pediatra neurolog,
- Logopeda/Neurologopeda,
- Psycholog dziecięcy kliniczny.
Struktura kursu jest modułowa zakończona egzaminem praktycznym
oraz teoretycznym.
Szkolenie składa się z trzech modułów obejmujących zakres tematyki:
- teoria Integracji Sensorycznej wg Ayres
- diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego
- terapia integracji Sensorycznej wg Ayres
Egzamin obejmuje ocenę pracy praktycznej uczestników kursy we własnej praktyce zawodowej.
Kurs powinien obejmować część teoretyczną:
- Teoretyczne podstawy Terapii Integracji Sensorycznej wg Ayres zgodne
- Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – obraz kliniczny, klasy zaburzeń
- Podstawy neurobiologiczne terapii SIAT
- Podstawowe systemy nerwowe istotne dla procesów integracji sensorycznej,
- Zaburzenia rozwojowe w tym spektrum zaburzeń autyzmu, mózgowe porażenie dziecięce, wcześniactwo i jego następstwa, dyspraksja,
- zaburzenia samoregulacji u niemowląt
- Rozwój psychomotoryczny dziecka,
- Rozwój poznawczy
- Rozwój mowy i komunikacji
- Rozwój sensoryczny dziecka, 4 stadia rozwoju wg Ayres
- Spirala samoaktualizacji
- Możliwości diagnostyczne w terapii SIAT, Baseline, Ayres registration
- Aktualne badania naukowe z obszaru teorii i terapii integracji sensorycznej
Część praktyczna:
- praca z pacjentem w specjalnie przygotowanej sali do terapii Integracji Sensorycznej wg Ayres
- praktyczna część obserwacji i diagnozy klinicznej w tym Baseline, Ayres registration,
- Praca z rodzicami, włączenie rodzica/opiekuna do terapii,
- W trakcie terapii na sali jest obecnych min. dwoje dzieci, każde z dzieci ćwiczy indywidualnie z terapeutą. Obecność większej ilości dzieci w tym samym czasie na sali jest niezbędna do oceny umiejętności interakcji oraz rozwijania tej że umiejętności.